Tal com indica la LOMLOE, avui dia saber llegir també implica saber buscar a la xarxa i saber seleccionar la informació fiable amb diferents propòsits. Per això, durant l’etapa de Primària és necessari desenvolupar estratègies bàsiques en la recerca guiada d’informació en diferents fonts i disposar de pautes per analitzar-la, organitzar-la, reordenar-la i compartir-la, així com dotar l’alumnat d’eines per fer front als riscos de la desinformació.
Totes aquestes qüestions tenen cabuda a l’àrea de Llengua per mitjà del treball amb els diferents tipus de textos, però de manera especial a la secció LAB d’Informació, que incorpora qüestions de tractament de la informació a tots els cursos de Primària a partir de textos informatius, descriptius o periodístics.
Ús d’habilitate STEAM
Construint mons també ajuda a configurar el pensament crític i tecnològic de l’alumnat. Les competències STEAM són presents al projecte a STEAMlab, un espai compartit entre Coneixement del medi i Matemàtiques on es desenvolupen projectes i tallers científics, tecnològics, de capacitats digitals bàsiques i un taller específic de programació que s’inclou a cada curs de Primària.